Friday, October 25, 2013

Crunchy Creapy Crepe - Biskut Florentine



Fizrin Shoppe merupakan 'Solely Dealer' produk 'Creapy Crepe'.
* Pada sesiapa yang berminat untuk menjadi ejen, sila PM atau WhatsApp 019-236 2619 untuk maklumat lanjut.

* Pada surirumah yang ingin menjana pendapatan tambahan, boleh PM atau WhatsApp 019-236 2619 untuk menjadi 'dropshipper'.



Kandungan Creapy Crepe :
Badam / Kuaci Labu / Oat / Bijan Hitam


Kebaikan Badam:

Badam adalah di antara kekacang yang bertindak sebagai bahan anti-oksidan. Ia juga kaya dengan kandungan protein, kalsium, zinc, besi, magnesium, fosforus, riboflavin, Vitamin E, phytosterol dan beta-sitosterol. Antara manfaat kacang badam ini adalah ia membantu mengurangkan risiko diserang penyakit jantung, membantu menguatkan tulang dan gigi. Segenggam badam (35gm), dapat membekalkan 45% dari keperluan harian Vitamin E dan Manganese.



Kebaikan Biji Labu :

Biji Labu mempunyai khasiat mencegah terjadinya pembesaran kelenjar prostat. Kelenjar prostat berfungsi memproduksi cairan prostat yang menghasilkan zat makanan bagi sperma.


Sebuah laporan yang diterbitkan dalam World Journal of Chemistry mengungkapkan bahwa biji labu mengandung senyawa pelindung yang disebut pitosterol. Senyawa ini dapat membantu mengecilkan pembesaran prostat dan meningkatkan produksi testosteron sehingga jumlah sperma meningkat. Biji labu ini juga kaya akan omega-3 yang membantu meningkatkan aliran darah ke otak.





Kebaikan Bijan Hitam

Khasiat yang diberikan oleh bijan terutamanya bijinya amat banyak. Bijinya dikatakan mampu memberi kebaikan kepada tubuh terutamanya kepada buah pinggang, limfa, usus dan hati. Biji bijan dikatakan kaya dengan besi, mangan, fosforus, protein, vitamin A, vitamin E, vitamin B1, serat, asid phytic dan mengandungi 55% minyak yang amat popular dalam masakan Cina. Biji bijan juga mengandungi dua bahan unik iaitu sesamin dan sesamolin. Kedua-dua bahan ini termasuk di dalam kumpulan serat istimewa yang dikenali sebagai lignans yang telah menunjukkan kesan dalam merendahkan kolesterol kepada manusia dan untuk mencegah tekanan darah tinggi dan meningkatkan bekalan vitamin E terhadap haiwan.



Kebaikan Oat

Pengambilan oat secara tetap berkesan untuk menurun dan memperbaiki tahap kolesterol.

Oat bukan sahaja berkesan menurunkan tahap kolesterol darah tetapi juga menjamin kesihatan usus dengan menyediakan sumber nutrien secara perlahan-lahan dan konsisten seperti mana yang diperlukan untuk membaharui sel-sel usus.

























Harga retail : RM24 (termasuk pos)
Harga COD : RM18

Sekitar Rawang, Sungai Buloh & Seksyen 26 Shah Alam
Berat : 200gm (40+/- keping)

No comments: